OEGSTGEEST – Ter bevordering van het merkbeeld van de Anthurium, hebben de kwekers en veredelaars van de pot- en snijanthurium alle promotieactiviteiten gebundeld. Hieruit is de allereerste productambassadeur in sierteelt ontstaan: Claudia Broch (27) vervult deze rol vanaf heden voor de Stichting Promotie Anthurium.

Anthurium

Unicum
Nooit eerder is in de sierteeltsector een ambassadeur aangesteld die de vertegenwoordiging van een productgroep op zich neemt. Het Anthuriumcollectief is trots op deze primeur. “We zijn blij dat we in de persoon van Claudia Broch een enthousiaste en gedreven ambassadeur hebben gevonden die zich fulltime richt op de promotie van zowel pot- als snijanthurium. Zij is letterlijk en figuurlijk het gezicht van de productgroep”, aldus Mattijs Bodegom, voorzitter Stichting Promotie Anthurium. Claudia Broch (27) groeide op in het Westland, volgde de studie Communication Sciences en heeft onder meer voor ICI PARIS XL gewerkt.

Anthurium_in_hartvormige_pot

Hartstichting
Het eerste grote project van de nieuwe Anthuriumambassadeur is een actie voor de Hartstichting. In de maand september worden Anthuriums met een speciaal hartvormig label verkocht, om geld in te zamelen voor de stichting. Broch: “Ik ben druk bezig met de coördinatie richting de detailhandel en het opzetten van promotieactiviteiten. Omdat we van 1 t/m 30 september symbool staan voor de Hartstichting zal de Anthurium veel zichtbaar zijn om aandacht te genereren voor dit goede doel”.

Een tweede Anthuriumproject is de samenwerking met Bouquet Tales. Het nieuwe initiatief gaat op zoek gaat naar ‘vernieuwers’ onder de Europese bloemisten. Elk kwartaal wordt er een magazine uitgegeven om bloemisten te inspireren tot verrassende boeketten.

“De huidige projecten zijn prachtige partnerships en ik heb er zin in om de veelzijdige plant te promoten. Eigenlijk hoort in elk interieur een Anthurium,” aldus Broch.