AMSTERDAM –  Hortensia schittert in Rusland door Sobolj, het bedrijf van Natasja Mironova. Zij begeleidt al meer dan 20 jaar Nederlandse bedrijven op de Russische markt. Natasja is daar ook een grote promotor van het Nederlandse product. Een van de middelen die het bedrijf hiervoor gebruikt is het Russisch-talige platform www.flowerexperience.eu.

Hortensia in de hoofdrol

Dat de promotie soms met een kunstzinnige en multiculturele inslag gebeurt, blijkt uit het filmpje hierbij, waar de Hortensia de hoofdrol speelt. Aan de clip gaat deze tekst vooraf:

“Wist u dat keizer Napoleon een stiefdochter had die Hortense heette? Deze vrouw werd jong uitgehuwelijkt aan Louis Bonaparte, een jongere broer van de Keizer: samen met haar man regeerde Hortense van 1806-1810 over Nederland. Zij werd aanbeden door tsaar Alexander I van Rusland. In deze video plaatsen wij de bloem Hortensia in de tijd en sfeer van koningin Hortense. De muziek is van Ravel, de Franse componist die ook in Rusland leefde. Zo komen in deze video verschillende culturen samen rondom de prachtige bloem. Wij kozen deze verbeelding voor onze campagne ter promotie van de Hortensias in Rusland. U zult deze nog in veel uitingen en op de FlowersExpo tegen komen.”

 

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Ik Accepteer

 

Hortensia-kwekers hebben Sobolj de opdracht gegeven voor een campagne in 2017 om Hortensias in Rusland onder de aandacht te brengen. Het filmpje is daar onderdeel van.

Zie ook Flowerexperience.