DEN BOSCH – Drie jonge bloemisten, creatieve ‘florale’ ondernemers Joyce Brueren, Resi van Gool en Ilona Bokma lieten in het laatste Bouquet Tales Lab hun eigen stijl spreken in diverse zomerse boeketten.

Hoewel ze alle drie de zomerse vibes anders vertalen in bloemwerk, zijn ze het over een ding eens: bloemisten moeten echt meer lef tonen als het gaat om hun vakmanschap en creativiteit. Juist ook in boeketten mag de klant meer spontaniteit, verrassing, imperfectie en contrasten verwachten.

 

bloemisten en creativiteit

bloemisten en creativiteit

 

 

 

 

 

 

Flower Angels
De drie ‘flower angels’ werken zelf als freelance bloemisten en maken gebruik van de oude marketingstrategie ‘word-of-mouth’, maar dan in een nieuw jasje.

Als onlosmakend onderdeel van hun werk zetten ze social media actief in. Lef tonen in je werk, vraagt ook om meer durf en trots in je communicatie, zowel in je winkel als online! “Als bloemist moet je vooral jezelf verkopen”, aldus Joyce, Resi en Ilona. In de nieuwe zomerse Bouquet Tales krant delen zij hun inspiratie.

 

bloemsiten en creativiteit

bloemisten en creativiteit

 

 

 

 

 

 

Als extra tips geven de drie professionals ‘collega’s’ nog het volgende mee:
-creëer een eigen stijl in boeketten en laat zo zien wie je bent
-geef mooie bloemen in je boeketten echt de ruimte
De Bouquet Tales krant wordt via een selectie van ‘partner-groothandelaren’ verspreid onder ruim 26.000 Europese bloemisten.